Wanneer je onderneemt of werkzaam bent als accountmanager, is het belangrijk dat je goed contact houdt met de klanten. Om goed contact met de klanten te houden, kan erg lastig zijn. Toch zijn er hierbij wel een aantal tips die het klantencontact voor jou makkelijker kunnen maken en houden.
Maak duidelijke afspraken
Als je graag een goed contact hebt met je klanten, dan is het belangrijk dat je duidelijke afspraken maakt en je hier ook aan houdt. Naast het houden aan afspraken, is het ook belangrijk dat je eens in de zoveel tijd een contactmoment hebt. Plan bijvoorbeeld elke woensdagmiddag in om contact te leggen met je klanten. Naast het contact leggen met je klanten, is het ook belangrijk dat je de rest van de week bereikbaar bent. Dit hoeft niet dag en nacht te zijn, maar wanneer je bijvoorbeeld doorgeeft dat je alleen tussen 13:00-17:00 bereikbaar bent, dan weten de klanten dit en kunnen ze daarop rekenen.
Een goede telefoon met de juiste simkaart
Als ondernemer is het van groot belang dat de klanten weten dat en wanneer je bereikbaar bent. Daarnaast is het ook prettig als jij hen ook kunt bereiken. Om ervoor te zorgen dat dit niet mis gaat, zal je moeten beschikken over een goede telefoon met simkaart. De smaak qua telefoon is erg persoonsafhankelijk. Wat betreft de simkaart hangt het erg af van de situatie. Zo is de beste sim only bijvoorbeeld erg handig als je niet met regelmaat belt. Bij een sim only simkaart zet je namelijk geld op een simkaart en kun je niet meer dan dat opmaken. Wanneer je daarentegen dagelijks veel mensen belt, is het voordeliger om gebruik te maken van een abonnement. Het nadeel van een abonnement is dat je er wel aan vast zit.